13 Ekim 2016 Perşembe

İyi hissettiren küçük şeyler

Geçen gün işten biraz erken çıktım, İlker ve Arca ile buluşacaktık, vaktim vardı ve sokak sokak yürüdüm. Kıbrıs Şehitleri caddesinin arka sokaklarını, Kemeraltı'nın ara sokaklarını, Pasaport'a kadar Kordon'u (o siyah beyaz eski kaldırımlarda) baştan başa yürüdüm. Buluşma zamanına yakın Topçu'nun karşı köşesindeki Starbucks'ta dinlendim. Yanımda defterim vardı, sayfaları karıştırırken Sanatçının Yolu kitabındaki görevlerden birine denk geldim.
Mutluluk veren şeyleri listelemişim. Görev buymuş demek. Ara sıra başka kalem kullanmışım demek ki dönüp dönüp eklemeler yapılmış.
O an içlerinden üçünü yapmış olduğumu fark ettim, yürümek, kahve içmek, yazmak/okumak...
Diğerlerini de yazayım, zira düşünmek ve yazmak ve hatta sonradan o listeyi okumak bile iyi geliyor.

Arca'nın topladığı çer çöp (hatıra diye sakladığımız bir kutu var, o unutuyor ama ben asla)
Arca'nın denizden benim için çıkardığı deniz kabukları.
Arca'nın yaptığı küçük şeyler (heykelcik, resim, kitap ayracı...)
Arca'yla topladığımız taşlar
(Kısaca Arca mı desek:))
Yağmurdan sonra toprak kokusu
Denizde olmak
Nemli yaz akşamı kokusu
Yeni biçilmiş çim kokusu
Yürürken bir anda burnuma gelen melisa, yasemin, ful kokuları
Kitap kokusu
İyot kokusu
Arca'nın uyku kokusu
(kokular beni çok etkiliyor mu ne:))
Temiz çarşaf
Bisiklet sürmek
Çorba
Domates soslu makarna
Taze ekmek
Zeytinyağı
....
Peki sizi iyi hissettiren küçük şeyleriniz neler?

21 yorum:

Adsız dedi ki...

hergün yeni yazı var mı diye bloguna bakmak :)
küçük değil ama büsbüyük mutluluk!
burcu

GeCe dedi ki...

Çok var ama seni okumak da bunlardan biri. Ne iyi vesile ettin bu fikri ben de düşüneceğim bugün

okuyanguzel dedi ki...

Senin yeni yazın varsa o yazıyı okumak.
Deniz
Tatil
Kitap okumak...

Ben de liste yapacağım.

Fatma dedi ki...

Kızımın buzdolabının üzerine yapıştırdığımız, hiçbir estetik ve sanatsal yönü olmayan ama bakarken parmaklarını, o yuvarlağı düzgün çizebilmek için, iki rengi karıştırabilmek için harcadığı çabayı, çocuksu konsantrasyonunu görebildiğim karalamaları,
Sabah O kreşe gittikten sonra odasına girdiğimde bulduğum saçma şeyler, mesela kendi çorabını giydirdiği mavi atı, özenle yastığının yanına yatırdığı minik adamı gibi,
Balkona oturduğumda uzansam yapraklarını sevebildiğim çam ağacı,
Tek başıma denize girdiğimde, kulağımda suyun uğultusu gözlerimde de gökyüzünün mavisinden başka birşey olmadan geçirdiğim anlar,
Dalga sesi, tercihen gece, yakamozlar eşliğinde ve yine mümkünse yalnızken,
Çiğ köfte,
Taze taze öğütüp, moka pota (moka makinesi mi desem bilemedim) koyduğum kahvenin, suyu kaynayıp süzülürken bütün eve yaydığı muhteşem koku,
Kızıma bazen sana kızabilirim ama her zaman her zaman çok severim dediğimde gözleri parlayıp sakince biliyorum demesi,
Yolculukta, kafamı cama yaslayıp müziğe konsantre olabildiğim anlar,
Çok mutlu olduğum anlarda hemen bir şarkı açıp, sonra o şarkıyı yıllar sonra duyduğumda bile o ana ışınlanmam,
Sevdiğim insanların gülümsemesi.

Daha da yazacaktım ama kendimi durdurdum:)

Yurdagül Çelik dedi ki...

Blogda yazı yazmak,spor yapmak,turlara gitmek :) Şu an aklıma gelen bunlar :)

KirazKahve dedi ki...

Ben de yapacağımböyle bir liste çok hoşuma gitti :)
Blogunuzu yeni keşfettim ama hergün girip bakmaya başladım :)

kadriye dedi ki...

Çok seviyorum böyle yazıları. Bende ekleyeyim . Kızımın saçlarını kurutmak,sıcaktan bunalmisken çim sulama fiskiyelerinin ayaklarımı ıslatması, canım bir şey istediği zaman bir arkadaşımın benim için yapması .

CEREN dedi ki...

Sabah gelip bu yazıyı görmek ne iyi geldi mesela bana :) Listem biraz uzun benim çünkü küçük şeylerden büyük mutluluklar yaratmayı çok severim :)
* Demir'e sarılıp kokusuyla uyumak,sabah onu öpüp koklayarak uyandırmak
* Yeni demlenmiş çay ve kahvaltı
* Annemin kucağına yatıp saçlarımı okşatmak
* Çayımı elime alıp kitap okumak
* Deniz kokusu,dalga sesleri
* Yeni temizlenmiş ev
* Temiz çarşaflarda uyumak
* Bebek sevmek
* Çikolata
* Sıcak pide ve yanında tulum peyniri
* Karşılıksız ve tanınmadan küçük iyilikler yapmak
* Yaşlı tanıdıklarıma ara sıra sürpriz kısa ziyaretler yapmak
* Yağmurdan sonra toprak kokusu
* Sebepsiz yere alınan bir demet çiçek
* Radyoyu açtığımda sevdiğim bir şarkıya denk gelmek
* Günün Çorbası diye bir blog var, onu okumak,sosyal medyada takip etmek ve daha bir sürü şey ..

İyi ki varsın Yeliz,sen de iyi geliyorsun bana :)

By Özlem dedi ki...

Sizden esinlendim ben de blogda yazdım adınız da geçti, elinize sağlık, iyi geldi yazınız. Teşekkürler

yeliz dedi ki...

yaaa... o kadar güzel bir şey söylüyorsun ki:)

yeliz dedi ki...

çok çok teşekkürler, aynen ben de seni okumayı çok seviyorum:) terapi gibi, inan çok iyi geliyor, sevgiler

yeliz dedi ki...

:)) canım ahu:) evet liste çok iyi geliyor.

yeliz dedi ki...

ah çiğ köfte ah nasıl atlamışım:) ve evet kahvenin demlenirkenki kokusu, missss...
harikasın... iyi ki yazdın

yeliz dedi ki...

ah keşke spor yapmak bana da müthiş keyif verse:) içimde yok:)))

yeliz dedi ki...

ne güzel ne mutlu bana:) teşekkürler.

yeliz dedi ki...

ben teşekkür ederim çok sevindim:)

yeliz dedi ki...

ah evet çıplak ayak balkon yıkamaya bayılırım:)

yeliz dedi ki...

Cerencim ya çok teşekkürler sen de bana iyi geliyorsun iyi ki varsın:)

Bayansilvia dedi ki...

Vavvv müthiş liste, bir Arca fangirl'ü olarak evet listenin ilk başında olmasına hiç şaşırmadım!

Adsız dedi ki...

keşke her gün yazsan Yeliz :)

Burcu (zıpçıktısever)

KALP KÖŞESİ dedi ki...

yazılarınızı çok sevdim artık okumaya çalışacağım samimi ve içten . iyi hissettiren küçük şeyler çocuklarım , kendime ayırdığım 1 saat , Türk kahvesi , evde yaptığım sütlü kahve , blog okumak ve yazmak ve kitap okumak .