9 Ekim 2013 Çarşamba

Anne olunca öğrendim

Anne olunca anlar mısın anlamaz mısın bilemem ama eşek gibi öğreniyorsun bazı şeyleri.
Mesela “seni hiç sevmiyorum!”lar zamanla acıların çocuğu tonundan “sen beni hiç sevmiyorsun”lara dönüşüyor.
El kadar velet dersin, allah seni inandırsın seçim zamanı ekranda ağlayan politikacıların duygu sömürüsü bizimkinin yanında devede kulak! Anne olunca sesini yükseltmemen gerektiğini öğreniyorsun. Yiyorsa yükselt, “sen beni hiç sevmiyorsun”la başlayan cümlelerin iç acıtıcılığıyla bak bakalım baş edebiliyor musun?

Anne olunca beş yaş civarı çocuklar arasında “pis” kelimesinin ana avrat düz gitmekle eş değer olduğunu öğreniyorsun. Geçen pislikten saçları parlamaya başlamış bizim oğlanın. Kokması bir kenara, parmaklarını saçlara geçirince parmaklarının şeklini alıyor saçlar.
Şakasına “ıyy annem sen pis çocuk mu oldun” deyivermişim. Ay ben ne bileyim, başladı ağlamaya. İsyanlarda “sen bana pis çocuk diyemezsin”. Doğru yani aslında öyle yüzüne vurulmaz da, e be çocuğum sen de pissin yani,  Allahın bildiğini kuldan mı saklayacağız? Ama yok meğer çok ağır bir hakaretmiş. Akşam İlker’e bir arkadaşımın çok pis tiryaki olduğunu anlatıyordum, antenleri dikti cüce, aaa pis miymiş arkadaşım, pis denmezmiş çok ayıpmış. Anne olunca öğreniyorsun bacım, öğreniyorsun.
Anne olunca bebenin çorbasına doğradığın ekmekleri çorbaya karıştırmaman gerektiğini öğreniyorsun. Yiyorsa öğrenme! İtinayla öğretirler. Hamur mu olsun ekmekler? Ha? Kıtırı mı gitsin! Gitmesin doğra öyle bırak!
Bir de baba olunca öğrenilenler var. Puzzle yapıyorsan birlikte yavruna yardım edeceksin, yok öyle yol göstereyim kendi koysun filan, vallahi allah yarattı demez koyuverir lafı gediğine.
A: Aa hiç yardım etmiyorsun babam!
İ: Arca anlatıyorum ya yardım ediyorum ya babacım
A: Yav bi tane parça koymadın, nasıl yardım etmek o!?
Var ya bir de bunca sene sonra kocan hakkında da acayip şeyler öğreniyorsun. Mesela berber koltuğunda uyukladığını, aynı oğlu gibi : )




Arca berberde uyursa from günün çorbası on Vimeo.

12 yorum:

buya dedi ki...

ama nasıl tatlı uyumuş bu:))))

Sevil Şahin dedi ki...

Ay yeliz valla bir alemsin çok keyifle okudum ve gerçekten yazdıkların doğru kız erkek fark etmiyor kızımda da yaşadım
Şimdi oglumda yaşayacağım :)
bu arada ne tatlı uyuklamış öyle
Sevgiyle hep mutlu kalın..

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

biz gucluyle bu videoyu 3 kere falan izleyip her seferinde koptuk. arca delisin olm sen

ruhdagı dedi ki...

Ya bu çocuğu gece yarısı mı getirdiniz ? Bu neyin uykusu :D Ege berber koltuğunda oturacak birde uyuklayacak. Bu gidişle askerden önce o koltuğa oturmayacak. Ben kesiyorum saçlarını :(

buğday taneleri dedi ki...

bizimki de pek gururlu bir şeyi yapamayınca senin yüzünden olmadı falan diyor. sürekli bir başarısızlık korkusu, dışa yükleme.
süper uyumuş ama :)

Unknown dedi ki...

canım ya çok tatlı :)

yeliz dedi ki...

içi geçti :))

yeliz dedi ki...

:)) teşekkürler

yeliz dedi ki...

genlerinde varmış çocuğun kafayı mıncıkladılar mı sızıyor:)

yeliz dedi ki...

yok be ya, anneannesinde Duruyla kudurmuştu, yorulmuş herhalde daha akşam bile olmamıştı, 4 civarı. Egeyi Arcanın berberine getir ruhdağım, 1 yaşından beri arcanın saçlarını kesiyor.

yeliz dedi ki...

o senin yüzünden lafı bizde de var. Senin yüzünden yapamadım işte!

yeliz dedi ki...

:))