12 Ağustos 2013 Pazartesi

Kendine ait bir oda

Virginia Woolf'un feminizmin kitabını yazdığını kabul edersek "kendine ait bir oda" da feminizmin kitabının ta kendisi oluyor bu durumda. Virginia ablamız der ki; kadının kendine ait bir odası, geliri ve kendine ayıracağı zamanının olması lazım... yazmak için.



Ben de neden yazar olamıyoruz lan deyip duruyorum! Evin el kadar veletinin yatak odası ayrı oyun odası ayrı, benim şöyle iki satır karalayacak bir odam yok koca evde peh! Neyse ki mutfağım var:) An itibariyle mutfak penceresinin yanı başına kuruldum, solda soldan esiyor, ara sıra bakıyorum pencereden, yazlıkçılar tatilciler tek tük geçiyor caddeden. Biz akıllılık ettik öğlenden bastık geldik.

Üç makine çamaşır, bavul boşaltma, yerleştirme, balkon yıkama, yemek hazırlama, çamaşırları asma, toplama, Arca'nın yarınki yazlık eşyalarını hazırlama, pazara gitme, pazardan alınanları yerleştirme, kıl tüy işleri derken tam duş alıp ayağımı uzatacağım, yer cücesi ıslak kafasıyla dibimde bitti. Kafasında beyazlık görmesem sallamayacaktım da, saniyeler geçtikçe köpüren beyazımsı şey acayip kıllandırdı beni. Meğer diş macunu ile sabun karışımıymış. NEAYYYY

Allah seni inandırsın üç su yıkadım çıkmadı adamın kafasındaki karışım şeysi!

Zeynepin akşam maçı onlarda izleme daveti ilaç gibi geldi. Evde olsam biliyorum ki oturmayacağım misafirlikte vesileyle oturuyorsun. İlkerler maç izlerken, çocuklar oynadı, biz de Çilekli Bacardi içkisiylen sohbetin dibine vurduk. İşten yana bahtsızlığımızdan girip girişimcilikten yoksun beyin hücrelerimize sövdük, yetmedi şanssızlık denen illetten illalah dedik. Dedik de yine bir yere varamadık. 

İş demişken yarın iş var yav! Tatil iyiydi be! 

Son posta çamaşırı da asıp uyuma zamanı bak nasıl gözlerim kapanıyor:P Eh işte Bacardi şişede durduğu gibi durmuyor, içeni uyutuyor.




8 yorum:

Kibritci Kız dedi ki...

galiba onunda kendine ait hiçbir şeyi yoktu.yoksa neden intihar etsin ki ..

yeliz dedi ki...

Kendine ait tek şey yazmakmış ve bir gün yazamadığını fark ettiğinde de intihar etmiş kendine ait hiçbir şeyi kalmayınca . Üzücü am döneminin ne çok kadınına ışık tutmuş değil mi?

Unknown dedi ki...

çok alakasız olacak ama bizim web sitesinin reklamı çıktı yazının altında alla alla:)

yeliz dedi ki...

Sizin site google ads reklamı vermiştir içerik de bloga yakın olunca çıkmıştır denizcim:) ekmek parası naparsın:))

Unknown dedi ki...

:)Güzelmiş bu, senin blogda çıkmak:)

Kibritci Kız dedi ki...

belki de benim gibi yazdıkça daha çok mutsuz olmuştur.

ve çok haklısın hele ki o zamanlarda edebiyatçıııı olmak ne büyük bir cesaret ama aynı cesareti hayat içinde gösterseydi..

keşkesiz cümle kurucam diye öldüm bittim vallaa :)

yeliz dedi ki...

Yazmak seni neden mutsuz etti? Ben kaçmak için yazıyorum mesela beni mutlu ediyor. Seni yazmakla ilgili mutsuz eden neydi?

Kibritci Kız dedi ki...

bir zamanlar Allah'ım bana herşeyi unuttur diye dua eden biriydim.sonra aç bir blog unutmak istediğin şeyleri yaz!

neyse ki aklım başıma geldi de hepsini sildim :)

yazmak yaşamak gibi..