16 Ağustos 2013 Cuma

Amaannn kaçmıyor ya!

Sabahları 06:00 dedin mi ayaktayım. Önce kocaman bir bardak limonlu suyumu içiyorum. Çayı demleyip taptaze bir sabahı yoga ile ısınarak, güneşe selam ederek ve enerji depolayarak karşılıyorum, sonra mekik aletinde elli adet mekik çekiyorum. Karın kaslarımın bir defada 120 mekik çekebildiğim günlere kavuşmasına çok az kaldı.

Duşumu aldıktan sonra çavdar ekmeğine peynirli domatesli tostumun yanına yeşilliklerimi bir güzel yiyorum. Tadını çıkararak ağzımın içinde döndürdüğüm lokmaların farkına vararak ruhumla besleniyorum, bedenimi beslerken ruhum da besleniyor. Çayımı yudumlarken günlük gazetelere göz atıyorum. Bir bakmışım saat 07:30 olmuş. Derhal çıkıyorum evden.
On dakika yürüyorum, allahım yürüyorum benim için ne büyük nimet. İlk durak olduğu için güzel serin bir köşeye kıvrılıyorum, kitabım elimde. İneceğim durağa ne zaman geldiğimizi anlamıyorum bile, aktarma otobüsü için kısa süre bekliyorum, derken on dakika sonra ofisteyim.
Yaseminli yeşil çayımı içiyorum, hızlansın metabolizmam dirilsin hücrelerim. Elimin altında şişe günde iki litreden az su içersem suratıma tükür!
Öğlen tek tabak sulu yemek, pek az kepek ekmeği, illa ki salata, yoksa cacık.
Öğleden sonra yok kutlama partileriymiş, yok bayram çikolataları, seyahat dönüşü tatlıları, yok kısır partileriymiş demiyorum, yaramaz atıştırmalıklara sırtımı dönüyorum. Çok acıktım mı, iki kuru kayısı, birkaç badem ceviz, hiçbir şey yoksa iki diyet bisküvi.
Evdeki nutellaları en üst raflara kaldırdım. Temiz kavanozlarımın içi üzüm, kayısı, yaban mersini, sıra sıra kuru meyveler sağlıklı atıştırmalar dolu.
Tokum zaten, canım hiçbir şeyler istemiyor. Akşam sebze ya da ızgara et yanına dağ gibi salata. Gazlı içecek mi, bira mı aman haaa! Şaraba bile mesafeliyim, yanına peynirden çerezden arkadaş istiyor neme lazım.
Gıda faslını hafif akşam yemeği ile kapatıyorum. Gece yatmadan biraz yoga ile ruhumu temizliyorum.
Hafta sonu annemin nefis mamalarına ilişmiyorum. Çok canım isterse minicik tadına bakıyorum, alkolmüş, rakıymış, çerezmiş dondurmaymış yanına yaklaşmıyorum, Arca’nın dondurmasından akmasın damlamasın, düzelteyim bahanesiyle iki yaladım mı tamam nefsim körelivermiş. Yazlıkta kilometrelerce bisiklet kullanıyorum, dakikalarca kulaç atıyorum. Yogayı hafta sonları bile ihmal etmiyorum.

Eh haliyle hamilelik öncesinin öncesi kiloma düşüvermişim, sağlıklıyım, fitim güzelim.
Desem de inanma puhahaaha
Bu kadar okuyup imrenip, götümden uydurduğumu anlayan okuyan! sana sesleniyorum şahsıma dalmak serbest, küfretmek, tenhada sıkıştırmak, çok fena benzetmek serbest.
Bayramdı tatildi, yok efendim canım çektiydi... Baskülde gördüğüm rakamları telaffuz ederken bile utanıyorum. Allahım bol üstleri modaya kazandırandan razı olsun. Göbeğimi içime çekmeyip özgür bıraktığım an otobüste hamileyim diye yer verirler şerefsizim. Aha lan fena fikir değil. Bir de robadan elbise giydim miydi tamam, katiyen ayakta kalmam! Yemişim sağlığını kilosunu! En iyisi İlker’e söyleyeyim de akşam için kapsın iki bira oh serin serin…
Allahın izniyle pazartesi bilemedin sonbahara başlarız sağlıklı yaşama. Aman kaçmıyor ya…
Görsel: pinterestten o bile ben değilim:S

33 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Ulen dedim ne oluyor!!! Zaten kilom aldı başını gitti. Berbat durumdayım yanıma yancı arıyorum :)
Fakat sonbahara çok güveniyorum bende. Hele hayırlısıyla bir gelsin de :) Eve kondisyon bisikleti alıyorum bakalım ne kadar üstüne oturulacak.
Ah ah! ne olacak bu kilolar? Yaş ilerledikçe baskülde ağırlaşıyor, anlamıyorum bir türlü!

Leylak Dalı dedi ki...

Yav kıskançlıktan çatladıydım, oh be :)

rosehearted dedi ki...

tam beni anlatmışsınız süt emziriyorum kaçmıyor ya kilolar ::))))

Adsız dedi ki...

İmrenerek okuyordum, hiç şüphelenmedim valla :))
Serpil

Cebimdeki renkler dedi ki...

Başlıktan itibaren o zaman kaçmayan ne diye diye kendime tembelliğim için saya döke okudum ama rahatladım sonunda. Fesat mıyım neyim :)

Cihan dedi ki...

:) Sabahın 6 sında uykunun en güzel yerinde kalkabilmekte herkeze özgü bişi değil ve yapılanlar tebrik ediyorum

parıldayan çiçek dedi ki...

10 dakikalık yürüyüşten anlamıştım bu işte gariplik var diye.

Adsız dedi ki...

valla tam 'rakıymış, çerezmiş, dondurmaymış..' kısmına gelince şüphelendim. bira, çerez ve dondurmaya hayır diyebilen iradeye saygı duyarım önünde eğilirim:)) off herkeste aynı dert tatilde otelde evde yapmadığım ya da yapmaya üşendiğim pankekleri yığım yığdım yedim. 5 günde 2 kilo almışım önceden de aldığım kilolarla eylülün ilk haftası giymen gereken elbisenin içine girebilmem için 3 kilo acil vermeliyim.. 1 haftadır çok protein az karbonhidrat gidiyorum 3 günde yürüyüş olmuyor tempoyu şeyda coşkun diyetiyle hızlandırıp acılı günlerimi başlatıyorum mercan..

Sıla Topçam dedi ki...

puhahah:) çok pis gıcık olmuştum, bu ne ya böyle insan mı olur derken:)) gerçi şu otobüs işinden işkillenmedim değil, izmirde toplu taşıma mııı BERBAT. neyse içime soğuk sular serpildi...yalnız değilmişim:)

Tuten dedi ki...

Yazıya kendimi kaptırmış tam senle arama mesafe koymaya karar veriyordum kiiiiiiiii gerçekle yüzleştim :) Zaten bira içmedim kısmıyla kıllanmıştım :)

saricizmeli dedi ki...

valla yelizi bilmesek inanırdık da, hep ne gelicek diye okuduk, nerde duycaz bıranın psst sesini dedik:)
ben çocukları yazlığa bıraktım. kocayı da. sabahları ben de yürüyorum.
gerçi yeme kısımları nanay ama bi 500 gram verdim:P

minikkus dedi ki...

ahaahhaha içten içe bi küfür gelecegini, bi başlarım saglıgından da yogasından da diye hönkürüşlerle yazının bitecegini hissediyodum. hamile kafası ya benimki, ondan malum oluyo demekki:P
annemin muhteşem tatlarına, sarabın yanında kütür kütür giden peynir ve cereze hayır diyerek yasadıgım ve sabahın 6sında yoga yapmak icin kalktıgım bi hayat düşünemiyorum ben. içim bi hoş oluyo :S

Adsız dedi ki...

Allah Allah ne oluyor yahu dedim.Bravo valla Yeliz e bu ne irade diyecektim ki işin aslı belli oldu :))hafta sonu da bana kaç kişi hamilemisin diye sordu rahat 5 aylık göbek var :))ben mutluyum göbeğimle Adile

ruhdagı dedi ki...

Yav 3 gündür yazı girmiyorsun hayırdır? İnsan meraklanıyor...

yeliz dedi ki...

Yav sorma ruhdağım bu veletleri doğurduk bişey olmadı da sonradan sonraya nerden çıktıbu kilolar anlaşılır gibi değil

yeliz dedi ki...

Ben de kendi özelimdeki ütopyayı yazarken inanılmaz gıcık oldum:) ama yazdım rahatladım

yeliz dedi ki...

En sevdiğim bahanedir. Hamileyken kendim için yiyorsam namerdim hep bebek için emzirirken aynen ee iyi de şimdi kim için:)

yeliz dedi ki...

Böyle yaşayan insanlar var ben de gıpta ediyorum

yeliz dedi ki...

Yok yok ben de kendim gibileri gördükçe rahatlıyorum

yeliz dedi ki...

Evet ben de yapabilenleri tebrik ediyorum:)

yeliz dedi ki...

On dakikalık yürüyüş gerçek aslında:)

yeliz dedi ki...

Yapamadım mercanım çok uğraştım ama hayat alışkanlıkları kolay değişmiyor:(

yeliz dedi ki...

Hahaah açık ettim di mi:)

yeliz dedi ki...

Yok be benim güzergah iyi gerçi henüz okul zamanına restlamadım bakmak lazım

yeliz dedi ki...

Ohhh çok iyi . Ya ama sana gelesiye biradan kıllandık dyen n çok olmuş demek ki imajım çok fena biracı:)))

yeliz dedi ki...

Hahahh gebeye malum olur:) yok be çok uç bir örnekti zaten mümkün deil:)

yeliz dedi ki...

Ben de arada okşuyorum:) beraber yaşamaya alıştık:)

yeliz dedi ki...

Hahahah allah canını almasın ruhdağım :)
Yok bişey çok şükür
Sadece sıkıntılı bir dönem açılırım yakında:) tşkler ama merak etmene sevindim

ozlemceannelikhalleri@gmail.com dedi ki...

Sevgili Çorbacı,
Uzun zamandır takipteyim aslında ama yorum yazmaya bile üşenenlerdenim gizli hayranınım yani ;)
Dün akşam kriz anında iki kaşık Nutella'yı gözü kapalı yiyip sabah sabah içimdeki vicadan azabı ile yazını okumaya başlayınca valla kendi yüzüme tüküresim geldi.

#longing# dedi ki...

o nasıl yazmak, o nasıl bir ütopya ciddi ciddi yoga araştırmalarına girdim.Burada yazıyı yarıda kesip sonra döndüm bi devam ettim ki aman yarabbi :))
bu arada yoga evde tek başına olmaz birebir hocayla çalış diyorlar siz ne tavsiye edersiniz,fikriniz benim için önem teşkil ediyor ..Sevgilerle..

yeliz dedi ki...

:)) tükürme be afiyet olsun:)

yeliz dedi ki...

Sevgili #longing#
Aslında olmaz yani eğer evvelden bir ders almışlığın yıksa hababam girelim yogaya olmaz. Ama ben çok eskiden ders almıştım şimdi ipad uygulamalarından çalışıyorum.
Yoga ile ilgili aslı blogunda uzmanların görüşlerine yer veriyor
Asliberry.blogspot.com
Okumanı tavsiye ederim
Sevgiler

#longing# dedi ki...

tahmin ettiğim gibi desem :( kurs şart :/ben bir başıma hiç beceremem öyle şeyleri.tşk ederim ilginiz için.