24 Şubat 2012 Cuma

3

Önce kötü haber(ler)i vereyim (hastalık detaylarından içi bayılan okumasın)

Ateş dün gece de yüksekti, sabah doktora gittik.
Sol kulakta da enfeksiyon var.
Tedavi hafta sonu devam edecek, cevap vermezse pazartesi başka bir antibiyotik.
(bu demek oluyor ki, İlker'in de umumiyetle evde olmayacağı hafta sonu yine uykusuz, yine diken üstünde, yine berbat geçecek)
Bitmedi...
Bu kadar sık üst solunum yolu enfeksiyonunun sebebinin geniz eti büyümesi olabileceğini tartışmaya açtık. Yeni gündemimiz bu...
Evet enfeksiyonu atlatalım, KBB görecek, ameliyat olabilir.
(tıp dünyası bu çocuğu neşterle bir imtihana sokacak ama allah beterinden saklasın, geniz eti ile kalsın, AMİN!)

Bitmedi...
Geçen yıldan beri hiç kilo almamış.
Bir yılda iki kilo alması beklenirmiş.
İlk iki sene kiloda çok önde giden bir çocuk için bu duraklama çok ciddi bir büyüme gerilemesi olabilirmiş.
Boy? Eh zaten pek bir numara yoktu, kilo kontenjanından yırtıyorduk, şimdi endişe sınırındayız.
(Var ya o veledi bir besiye çekeceğim ki obezite tedavisi önerecek doktorlar, o kadar tepem attı!)

Kısacası "biz bu çocuğa bakamıyoruz" sendromu ile baş başayız...

Bitmedi...
Ofise geldim, yolda gelirken zırladım, burnum kıpkırmızı zaten. Ofistekilere anlattım.
Bana "sen yaşlandın" dediler yav!
hmm evet pazar gecesinden beri uyumuyorum, ama ciddi anlamda uyumuyorum. Bir haftada toplasan 8 saat uyumadım.
Sabah işe gelip çalışıyorum.
Akşam eve dönüp çocuğumun ateşini düşürüyorum, bu arada doktora gidip geliyorum.
evet olduğumdan on yaş yaşlı gösteriyor olmam doğal aslında!
Bu kötü ama gerçekçi bir haber.

İyi haber?
Var var neyse ki...

Arca bugün 3 yaşını doldurdu!

Sihirli 3 yaştan tek beklentim, sağlık...
Klişe diyene de çok pis dalarım!




31 yorum:

gülcan dedi ki...

çok geçmiş olsun yeliz hanım aynı olay yeğenimde de vardı geniz eti ve bademciklerini aldırdılar efes kbb izmir ticaret lisesinin karşısında inanırmısınız şimdi kilo alımı ve boy durumu normalden de önde ayrıca ateş olayı da bitti umarım en kısa zamanda sağlığına kavuşur paşam

yeliz dedi ki...

çok çok teşekkür ederim. aslında zor bir ameliyat değil biliyorum ama işte konu sağlık olunca biraz hassas oluyoruz:) yeğeniniz için çok sevindim.

Adsız dedi ki...

bugün arcanın doğum günü mü? allah sağlıklı uzun ömürler versin.. mercan..

Handan dedi ki...

Sağlıklı, mutlu, cıvıl cıvıl nice yıllara :)

cenebaz dedi ki...

Yelizcim, öncelikle Arca'ma çoook geçmiş olsun. İnşallah en kısa sürede toparlar. Yakışıklı Arca'ya önce sağlıklı, sonra da mutlu ve bool oyunlu, oyuncaklı yeni bir yaş...

yeliz dedi ki...

evet mercancım doğum günü bugün:)
teşekkürler...

Handacım çok teşekkürler...

Sevgili çenebaz,
evet arca da bol bol oyuncak peşinde:)çok teşekkürler

hypo dedi ki...

canım, çok geçmiş olsun.
dün gece de bize uğradı ateş.
Arcam'ın yeni yaşını kutlarım, sağlıkla dolu uzuuun yıllar dilerim.
biraz uyu abicim ya:(

gulden dedi ki...

Hiç bir hastalığın olmayacağı hatta hiç ateşlenmeyeceği ,burnunun bile akmayacağı sağlıklı neşeli huzurlu bir yıl Arca nın olsun...Mutlu Mutlu yıllar güzel adama....

MELTEM dedi ki...

nice sağlıklı mutlu yıllar,geöen yık bu zamanları düşünürsek arcanın bugünki haline şükür.
kreş ilk malesef böyle.seneye çok rahat ediceksiniz,bizde ve arkadaşlarımda böyle oldu,allah kolaylık versin,
72 saat uykusuzluk sonunda halüsinasyon görülüyormuş cumartesi pazar anne&kayınvalide ikilisini işbaşı yaptır en iyisi..

bu arada nice mutlu yılları olsun sağlıkla mutlulukla öpüyorum

MELTEM dedi ki...

bide yazabilseymişim:))

Cigdem dedi ki...

nice yillara, saglikli, mutlu ve huzurlu yaslara!

en kisa zamanda acil sifalar ve allah beterlerinden korusun. hastalik dönemi kilo verir cocuklar hep, kiloda gereksiz bir panik mi yapmis acaba doktor diye düsünmeden edemedim... Bir kurtulsun hastaliktan, hizla toparlar bence.

Canan dedi ki...

Maceralarınızı uzaklardan (ve işin ilginci, sizi hiç tanımadan) takip eden biri olarak, Arca'nın yeni yaşını kutluyorum! Arca'ya ve tüm günün çorbası ailesine sağlık ve mutluluk dolu yıllar diliyorum :)

Hatice ST dedi ki...

Çok geçmiş olsun..
ve nice mutlu senelere..
senin de dilediğin gibi SAĞLIK dolu yeni bir yaş olsun... Sevgiler...

Burcu dedi ki...

yok valla sağlıksız olur mu hiç?
sağlıklı ve mutlu mu mutlu bir ömrü olsun yakışıklının:)

Fatma dedi ki...

Doğum günü kutlu olsun Arca kuzusunun. İyi ki doğmuş, ailesi ve sevdikleriyle birlikte sağlıklı mutlu yıllar diliyorum ben de:) Kilo konusuna ise üzülme toparlarsınız eminim.

Esra dedi ki...

Yok hiç klişe değil, bundan daha güzel bir dilek olamaz bence. Önce sağlıklı, sonra mutlu güzel yılları olsun diliyorum Arca'nın.

Boy kiloyu ben de bazen sorun ediyorum ama çocuğa devam sütü dahil işlem görmüş hiçbirşey vermiyorum. çikolata şeker daha bilmiyor, bakıyorum boyu kilosu yerinde çocuklar meyveleri bile kavanozlardan yiyor, benim bitiremeyeceğim çikolataları hüpletiyor. Hem Arca ne zamandır hasta değil mi? aldığı kiloları vermiştir belki.

Arca'ya yine şifalar diliyorum ve sana da rahat uyku çekebileceğin geceler elbette.

Gulcin dedi ki...

Gecmis olsun yeliz. umarim bir an once gecsin gitsin bu hastaliklar.
Insallah su hafta sonu tedavisi de daha olumlu cevap versin.
Bu hafta sonu icin Arcaya bol saglik sana da olabildigince uyku diliyorum.

Ve elbette Arcanin yeni yasi kutlu olsun! Cok utlu olacagi cok mutlu buyuyecegi bir yas olsun.

Iyi ki dogdun Arca!!!

Unknown dedi ki...

Önce iyi ki doğdun dünya tatlısı, güzeller güzeli, yakışıklı ve tatlı Arca. Ömrüm de gülen gözlerin gibi neşe içinde geçsin kuzu:)

Yelizcim senin de 3. annelik yaşın kutlu mutlu olsun.

Yıllar içinde bu blogdan benim gördüğüm sen çok iyi bir anne, donanımlı ve duyarlı bir ebeveyn, komik ve sağduyulu bir insan ve bütün bunlarla beraber nasıl olduğunu anlayamadığım bir şekilde oldukça başarılı olduğunu tahmin ettiğim bir çalışan kadınsın.

Yaşlılık diyen kendini bilmez dostlara, "vay arkadaş, bu ne nankörlüktür kendini hayata bunca şahane katabilmiş bir insan evladına karşı" diyesim var!

Velhasıl, geçmişler olsun. Sağlığınıza ve rahat, dinlenmeli günlerinize tez kavuşun dileklerimle...

Cebimdeki renkler dedi ki...

Çok üzüldüm... NE diyeceğimi bilemedim. Çok geçmiş olsun. Arcanın yeni yaşı kutlu olsun. Yeni yaşında hep sağlıklı olsun...

laleninbahcesi dedi ki...

ben sadece Arca'nın doğum gününe odaklanmak istiyorum.

Sağlıklı keyifli zıpkın gibibir yaş olsun... Arca hep gülsün, araba kolleksiyonunu genişletsin, dumur diyaloglarına yenlerini katsın.

Çook öptüm seni Aslanım Arca

Fikriye Filtresiz dedi ki...

1- geniz etini kafana takma. Ada oldu 2 sene önce. O kadar rahatladı ki çocuk. Zırt pırt hasta oluyordu bitti çok şükür.

2- kiloyu da kafana takma. Bir ayda 2 kilo alan biz tonton ailesi için bulunmaz nimet. Zayıflıktan kimse ölmez.

3- Minik Arca o sihirli eşiği geçti demek. Allah kurtarmış bacım:)) 3 yaş dedin miydi dötün göğe erdi demektir. Bir anda büyür çocuk. Nice yıllara inşallah. Eh yaşlanmak dediğin talihsiz fenomenden kurtuluşun yok, bizzat şahidiyim. Orta yaş güzeldir, kadın olduğumu şimdi anladım falan gibisinden teselli cümleleri eşliğinde keyfini çıkar. Öperim:))

Evren dedi ki...

Ya bizimki de 1 yıldır aynı kiloda. Boyu da cok az uzadı. Biz bu çocuğa bakamıyoruz sendromu çok fena, anlıyorum. Ama bence de hastalık dönemiyle ilgilidir. İyileşsin toparlar. Zaten bu yaşlarda fazla büyümüyor çocuklar. Kulak iltihabı kreşin ilk senesinde bizimkinde de çok olmuştu. Bu sene artık bağışıklık kazandı ve hiç olmadı. Yani geçecek. Umarım ameliyat gerekmez.

Bu sihirli yaşı önce sağlık getirsin Arca'ya, sağlık ve mutluluk :)

Sana da çok kolay gelsin Yeliz! İyi bak kendine! Sevgiler... :)

Asortik Krep dedi ki...

O küçük adama nice güzel yaşlar diliyorum :)

Adsız dedi ki...

arcanın yeni yaşı kutlu olsun,yeni yaşla birlikte hastalıklar geçecek,gidecek inş.ben inanıyorum sizde inanın ve uzmeyın kendinzi 1 yıldır takip ediyorum blogunuzu ve nasıl ıyı bir anne olduğunuzu biliyorum,arca çok şenslı sızın oğlunuz olduğu için,sevgilerle...meral

Oz dedi ki...

Daha dun gibi hamilelik hallerimiz, sonra sirayla dogum haberlerini bekleyisimiz. 1-2 derken 3 oldu bu sipalar. Niye yalan soyleyeyim ben tum umutlarimi 4 yasina sakladim be Yeliz'im :)

Anneli- babali, saglikli, mutlu bir YAS Dileriz Arcacim:)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

dogudug gun geldi aklıma. bugday tenli hafif kavruk tombik dudaklı bir bebeydi. iyi ki dogurdun yelizcim.

hastalıklara geçeyim. bizim yan komşunun oğlu geniz etinde ameliyat oldu. çocuk kışı rahat geçiriyor ilk kez.

ruhdagı dedi ki...

3 sene önce bugün post bile girmişim Arca için.
http://www.ruhdagi.blogspot.com/2009_02_01_archive.html

Canımın içi şeker Arca bütün dertlerin uçsun gitsin yeni yaşın sağlık huzur neşe getirsin. Canım oğlum öperim gözlerinden. Annen çok güzel bir anne sakın unutma.
Öpüyorum ikinizi de.

tijen miriam dedi ki...

arda´ya nice sihirli .saglikli yaslar.ben guney amerikadayim ve burdaki doktorlar geniz eti problemi olan bir cocugun normal gelisim sinirlarinda olmayacagini soylerler.geniz eti gelisimi olumsuz etkiler deniyor.sevgilerimle:)

saricizmeli dedi ki...

Amanın bizimki de 6 aydır aynı kiloda.
Doğumgünü pastasından gönder de yedirip kilo aldıralım..
Nice mutlu yaşlar...

yeliz dedi ki...

ah abicim geçmiş olsun ya... inşallah düşmüştür şimdiye kadar,

yeliz dedi ki...

srkadaşlar çok teşekkürler...

dağlakızım reyhanım cansın:)

ruhdağım 3 seneden fazla olmuş brbirimizi tanıyor gibiyiz değiil mi?

ya hülya minişti di mi doğduğunda:)

geniz eti hakkında da üzülmüyorum artık, bademcik gibi birşey ... hatta umrumda değil belki hayırlısı bile olur.

herkese tekrar tekrar teşekkürler