8 Aralık 2011 Perşembe

Bacılar! Analar ! toplaşın, mühim izahatlarım var!

Günün çorbası hiçbir fedakarlıktan kaçmayarak taze analara inanılmaz bir hizmet sunuyor.
  • Entel ortamlarda nasıl konuşacağınızı bilmiyor musunuz?  
  • Didaktik söylemlere cevap verirken altta kalmak canınızı mı sıkıyor?  
  • Sanal alemdeki bilge anaların yazılarına kafanız basmıyor mu?  
  • Bebeniz hakkında beyanat verirken “vay be” diye ışıldayan gözler üzerinize çevrilsin mi istiyorsunuz?  
  • Çok okumuş, çok araştırmış, çokbilmiş bir ana profili mi çizmek istiyorsunuz?
Tamamen anlaşılır, hayata uyarlanmış cümle içinde kullanılmış süper düper entel dantel lügat! kısacası ihtiyacınız olan her şey bu seride!


İlk ders;

Farkındalık : Bak bu çok önemli, “farkındalık” kelimesini sohbet arasında en az bir defa telaffuz et, sırtın yere gelmez. Üstelik kullanım alanı geniş, hem çocuk hem ebeveyn üzerinde son derece olumlu sonuçlar veriyor. Word’de bu kelimeyi yazınca, altını kırmızı ile çizer, kelimeyi seçip sağ tıklayınca yazım önerisi beklentisine katiyen girme, zira bu kelimenin karşılığı yok! Ya da bilgisayar Türkçe bilmiyor.

İş başa düşüyor, anlatıyorum. Farkındalık = boş boş bakmama hali, bakıp da görme, dinleyip de anlama hali. Bir nevi öküz tren ilişkisindeki trenin mekanizmasını zihninde canlandırma.

Cümle içinde kullanalım; “yeni nesil çocukların farkındalıkları çok yüksek! ” veya ebeveyn üzerinde bir örnek verelim: “Allah razı olsun, bu konudaki farkındalığımı arttırdın.” Kısaca bön bön bakmaktan kurtuldum, topluma kazandırıldım.

Bak bu son cümle ile hem karşındakini yağlıyorsun, hem de ne kadar derin bir anne olduğunu alt metinde veriyorsun.

Sonuca değil sürece : En sevdiğim amma velakin bana pek uzak bir kavram. Sonuca odaklı bir nesil olduğumuz için sürece odaklanabilmek ciddi çaba gerektirir, bunu başarabilen elit kesimin sayısı iki elin parmaklarını geçmez! Bu kadar sonuca odaklanmış bir neslin nasıl sürece odaklanan bir nesil yetiştireceğini hala anlamadım ya…

“Sonuca değil sürece odaklanıyorum, çocuğumla günün tadını çıkarıyorum” diyen annelere acayip özeniyorum ama maalesef ben değilim : ) Ayakkabısını iki saatte giymeye çalışan bebemin tezcanlı anası olarak yeminlen kafamı başka yöne çeviriyorum, yoksa alıp o ayakkabıyı kafasında paralamam lazım. Dolayısı ile sonuca giden sürecin tadını çıkaramam kardeşim, işkence benim için. Ama zamane anasıyız ya doğru yapacağız ya kendimiz giydirmiyoruz, bekliyoruz giysin. Bakar mısın fedakarlığın büyüklüğüne! Neyse konumuz o değil. Buraya kadar anlattıklarımla sonuca değil sürece kavramının anlaşıldığını varsayıyorum, kafanıza mouse’u indirmeden diğer konuya geçelim.

Algısı açık : Kafası basıyor, sünger beyin, her bilgiyi emiyor manasında. Ama kendin için kullanmayacaksın, sakın ha! Ağzıyla bırakıp başka yeriyle gülerler adama. Çocuk için kullanacaksın.

Sonraki dersin konuları için tık
Öğütle değil örnek olarak eğitim
Sınırlarını çizmek
Doğal ebeveynlik
Kötü hava yoktur, kötü kıyafet vardır

19 yorum:

Evrim dedi ki...

İlahi Yeliz ya, supersin! Farkındalığımı arttırdın :P

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz sen çok yakında bunu piyasaya sürersin:)

yeliz dedi ki...

hahah Evrim sende ışık görüyorum, hızlı öğreneceksin:))

Lale ablacım süper fikir.anaların bu tür geyiklere ihtiyacı var:)

Tarkanın Annesi dedi ki...

Seni entel kuntin anne seni...yadıklarına katıla katıla güldüm ya bazen bende kıl olmuyorum değil şöyle pek bi şatafatlı fazla entellektüel devrik devrik kurulan sonu başında başı ortasında ben bilgeyim kızlar anlayan varmı yazılarına..Sanal bloggerlık nolcak.. ha bu arada sanal blogger mevzusunu da yaz bunu da söyleyince pek bir havalı duruyor..

Kitapçokseveranne dedi ki...

Süper olmuş :))

Selen dedi ki...

Yeliz süper bir yazı olmuş devamını heyecanla bekliyorum. Harikasın valla...

Fatma dedi ki...

Ben "sınırlarını çizmek" konusunu sabırsızlıkla bekliyorum, ihtiyacım var buna:)

ayak izleri-sevgi dedi ki...

yeliz çok heyacanlı bir yazı dizisi olacak belli.ilk bölümüyle reytingle tavan yapmış.. tutar bu dizi ben sana söyleyeyim.. :))

Nil dedi ki...

anladım anladım. "algım açık" diye anladım eminim.

bu trendy sözcükleri deyimleri açıklayıp bana kattıkların için allah razı olsun senden arkadaşım. yoksa hala bön bön bakan tarafta olacaktım, ya da bir tarafları ile gülünen kişi :)

banushka dedi ki...

farkındalığını seveyim senin :) yayma hallerimi sürece odaklıyım diye açıklıyordum ben... havalı geliyor değil mi?

ruhdagı dedi ki...

Farkındalığımı kaybettim hükümsüzdür.

saricizmeli dedi ki...

Duygusal zekası yükeseki de işliycek misiniz hocam ilerleyen derslerinizde?
Bu konuda da kaliteli zaman geçiren anneler adına bir farkındalık yaratacağınızı düşünüyorum.
Ayrıca çocuk dostu kaşarlı tostu annelerin yemesi aktivite etkinliğini arttırır mı?
Bir de çocuğumuza topluluk içinde ağzımızdan kaçıp hayır ya da aferin dersen nasıl toparlarız?
Sizi çok seviyoruz hocam:)

aysef dedi ki...

çok güldüm ya, şirkette bana bakıyor herkes, rezilliğime mi ağlasam farkındalığıma mı sevinsem bilemedim: )
cümle içindeki kullanımımdan dolayı iki çocuk anası entel bir kadın olduğum belli oluyor mu : )))

Unknown dedi ki...

Hay aklınla bin yaşa zamane annesi:) Blog camiasının son derece ihtiyacı olduğu bu derin mevzuya tam 12'den parmak basmışsın. Bekliyoruz devamını binbir heyecanla...

Evren dedi ki...

Daha da okuduğum araştırmaları paylaşırsam! Aaa ama bir dakika, paylaşmayı nasıl öğreticem o zaman çocuğuma, örnek olarak eğitim veriyorduk di mi, pardon :P

Cebimdeki renkler dedi ki...

Farkındalığım kırmızı çizgili arttı, bebemin algısı hep açık olacak oldurulacak; ayrıca ne zaman denemeye başlayacak kestiremiyorum ama pabuçlarını kendisinin giymesini fedakarca beklersem de süper düper ana olacağım dimi :)
Bence de bu serinin kitabı kesinkes yazılmalı.

Blogcu Anne dedi ki...

Farkındalık benim de sıklıkla kullandığım bir kelime olup Türkçe lugate tez elden alınmasını diliyorum. Öte yandan, bu yazıyla birlikte bu kelimenin kullanımı hakkındaki farkındalığım da artmadı değil :)

Adsız dedi ki...

:=))))) süper bi yazı bayıldım hele ayakkabı giyme süreci benim yıllardır sabrımı deniyen bir sorun

syhn dedi ki...

Meslek icabi bu terimleri surekli kullanan biri olarak bir garip hissettim kendimi. Gercekten bu kadar uzak mi bu kelimeler gunluk yasamdan