11 Kasım 2011 Cuma

Kadın şoför güzellemesi

Ellerim 10’u 10 geçe pozisyonunda
Hızım 80-100 km arasında
Sol şeritte 120’ye bastım mı adrenalin tavanda
Zavallı ibrem 130’u görmedi daha

Normal sürücülerin tek hamlede park ettiği iki araba arasına
Benim hamle sayım beşten fazla
Park ettikten sonra inip mutlaka bakarım arabanın sağına soluna
Her kadın şoför gibi bir şoförüm sonuçta

Engebeli yollarda slalom yaparım
Karşıdan gelenin şaşkın bakışlarına aldırmadan
Koca yolda çukura girmeyi başarırım
Bununla da bitmez başarılarım
Biri üstüme sürdü mü sağımdaki aracın yan aynasını haklarım

Geri geri park etme konusunda oğlum benden daha iyidir
Park ederken her türlü yardım tarafımdan kabul edilir
Baktım uzun sürüyor arabanın anahtarı bile verilir
Bilirim, arkamdan “kadın şoför işte” denilir

Yolu kaybedince kocamı ararım
Kaza yapınca telefona sarılırım
Utanmam yoktur hangi yoldan gideceğimi bile sorarım
Mazotumun ne zaman biteceğini bile söyler canım kocacım

Kapalı otopark sevmem
Kolonlara gelemem
Direksiyon sınavından 100 aldım
Yine de şoförlüğü bir türlü beceremem!

Yol vermem alırım
Hata yapınca küfür yememek için sırıtırım
Haklıysam küfürün alasını patlatırım
Tırsarım, şu emniyet şeridi ayılarına dayılanamadığıma yanarım

Arabayı bok götürür, yıkatmam
Servisiyle kaskosuyla hiç uğraşamam

Hemen her kadın gibi bir şoförüm
Orta şerit gülüyüm

11 yorum:

çölyak dedi ki...

şairlik ha! hiç fena degil işte erkek şöför ve kadın şöför arasındaki fark.erkekler arabanın ne istedigini ne hissettigini düşünür kadnlar arabanın kendilerine ne hissettirdigini düşünür hatta birini tanıyorum ben bu konuda şiir yazıp şair bile olabilecek:)))

buğday taneleri dedi ki...

hakikaten ya ben de hiç yıkatmayı sevmiyorum. utanıyorum bir de bahşiş falan vermeye. eşimin pissin laflarına rağmen yıkatmıyorum. yıkatamıyorum.

ÇokBilmiş dedi ki...

Şiir süper :)
Kaç yaşında araba kullanmayı öğrendiz Yeliz?

Bu arab sürme işinin cinsiyetle mi yoksa kullanmayı öğrenme yaşıyla mı ilgisi var diye kendi çapımda bir araştırma yapıyorum da...

Ben daracık alanlara bile rahatlıkla park ederim, beni sıkıştırdılar mı üzerlerine sürerim. Kadınım diye taciz etmeye kalkan olursa önüne geçer ani fren yaparım :) Kızım olduktan sonra sakinledim gerçi ama İstanbul trafiğinde en munis insanın bile içinden trafik canavarı çıkabiliyor. İzmir'desin şanslısın...

hypo dedi ki...

son yıllarda okuduğum en güzel post.
eline sağlık, kafana sağlık, gözüne sağlık.:)

yeliz dedi ki...

hahah çölyak şairlik kim ben kim, maksat geyik olsun:))

yeliz dedi ki...

meral var ya hani şu "bayandan araba" diye satış ilanı çıkar ya, aman aman benim arabama kimse talip olmaz, bakımsız tarzan benim zavallı.

yeliz dedi ki...

çok bilmişim,
ben 22 yaşında ehliyet aldım. direksiyondan ve yazılıdan 100 alarak hem de:) süper bir sistemimiz var bana bile 100 verdiler:))
Sonra defalarca ağaç kaldırım geçirdim, sonra da uzun süre araba kullanmadım. İlker İstanbulda yaşarken çok düştü üzerime illa ki kullanmamı sağldı. Otomatik kullanmaya başladım oradayken. Gaz fren karıştırdığım bir gün geri geri komşu apartmanın bahçesine girip bir unoyu haşat etmişliğim var. İzmire geldiğimden beri de 5 senedir her gün kullanıyorum. Bu sene düz vitese dönüş yaptım, pek neşeli bir geçişti:))
bence kadınlıkla pek alakalı değil olaya bakışla alakalı. Ya da yaşla da alakalı değil, düşün 5 senedir hergün kullanıyorum, 11 senelik ehliyetim var, usta şoför olmalıyım aslında. ama maalesef:(

yeliz dedi ki...

abicim sağ olasın, öperim:)

firdevs dedi ki...

Fransa'da yasiyorum . Burada " kadin sofor " diye bir ayrim yok . hatta otobusleri genelde kadinlar suruyorlar :) gecenlerde is makinasinda kadin sofor gorunce " yok artik !! " dedim :p

Burda direksiyon dersi 21 saat mecburi . tabii 1. de alamazsan ek ders veriyorlar .

Maalesef ulkemizde bastan savma ehliyet veriyorlar . kadinlarda erkekler kadar cesaretli degil . bence kadin sofor tabiri oradan kaynaklaniyor :)

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

Yelizciğim en iyisini yapıyorsun. Benim adım taksi şöförü bu arada Allah'a emanetim :))

ÇokBilmiş dedi ki...

Benim kendi çapımda yaptığım araştırmaya göre :) erkek çocukları 12 yaşından sonra yavaş yavaş direksiyon başına geçirmeye başlıyorlar. 18 yaşında ehliyet almak üzere başvuran bir erkek çocuğu zaten araba kullanmayı biliyor oluyor.

Kız çocukları arasında ise 18inde ehliyet alan çok az. Ehliyetini alanlara ise araba alınmıyor o yaşta.

Araba kullanmayı öğrenebilmek için çok küçük yaşta mnatığı kavramak ve ehliyet alır almaz da düzenli olarak her gün kullanmak gerekiyor. İlk 1 sene stajyer sürücü muamelesi görmesi lazım herkesin. Ancak 1 sene boyunca her gün şehir içi yolda kullanan insan, artık araba kullanmayı öğrenmiş sayılabilir.

Yine de araba kullanmayı öğrenme yaşının da çok önemli olduğunu düşünüyorum. Nasıl ki 30 yaşında hafızamız ve reflekslerimiz zayıflıyor? 30 yaşıan gelmiş ve kendi parasıyla ilk arabasını almış bir kadından da fazla bir sürüş tekniği beklememek lazım....