16 Eylül 2011 Cuma

Detoks Üçlemesi #2 : Kitaplık detoksu

Detoks konusunda hızımı alamadım, kitaplığa el attım. Ben çok okurum ama hemen hemen hiç kitabım yoktur. Eğer eşe dosta dağıtmasaydım bir oda dolusu kitabım olurdu kesin!

Geçenlerde annem geldi, elinde önceden verdiğim kitaplar, bitirmiş, geri getirmiş. Baktım baktım.

Maeve Binchy’ler…
İlk kitabını İlker, ilk evlendiğimiz yıl yılbaşı hediyesi olarak almıştı. (bayılırım hediye olarak kitap verilmesine!!) Yalnız Kadınlar Sokağı. Bir günde bitirmiştim, soluksuz ve hatta daha sonra bir defa daha okumuştum. Sonra gerisi geldi. Ne zaman yeni bir kitabı çıksa aldım, severek okudum. Çoğunlukla kafamı derin mevzulara veremeyeceğim zamanlarda, çok sıkıldığımda sığınacak limanım oldular. Karakterlerin isimleri olduğu kadar konularının da birbirinin benzeri olmasından sıkılıncaya kadar okudum. Çok olmuştu bırakalı…

Baktım baktım. Yok, ben bunları bir daha okumam.

Kendi kendime gardıroba uyguladığım detokstan zaten pek kalabalık olmayan kitaplığa da uygulasam ne olur diye düşündüm.

Ve aynı soruyu tüm kitaplık için tekrarladım. Elimde sayıca oldukça az kişisel gelişim kitabı, bolca ana baba eğitim kitabı, yeterli sayıda klasik eser, Jerzy Kosinski ve Charles Bukowski gibi tekrar tekrar okumak isteyeceğim yazarlar kaldı. Bir de sadece birkaç tane henüz okumadığım kitap var. Gerisini dizdim kenara. Pek çoğu o zamanın popüler eseri, bir kısmı tatilde şezlongda uzanırken okunacak türden kitaplar. Bir süre sergileyeceğim evde, eş dost almak isterse alsın. Kalanları Alsancak’ta sahaflara götüreceğim.

Üniversite sınavına hazırlanırken dershane sonrası uğrak yerimizdi. Temiz test kitaplarından stok yapardık. Sınavı kazanınca daha fazlasını koli koli götürüp satmıştım yine aynı dükkana. Yine elimde kalanları verir belki üstüne temiz eski eserlerden toplarım biraz. Ne güzel olur be!

Lakin bu kitaplık detoksu ilk etapta bütçeye pek yaramadı. Baktım, okunacak kitap kalmamış, hemen davrandım klavyeye, yine listeler, siteler arası fiyat karşılaştırmalı çalışmalar…. Ve pek tabii yeni bir sipariş! Bu defa sadece kendime!

Eh zaten detoksun bir amacı da yeni geleceklere yer açmak değil mi ya: )

Siparişi verirken hafta sonuna yetişmelerini umuyordum, bir şey istesem olacakmış! An itibari ile ofiste masamın üzerindeler, ilaç gibi geldiler, hoş geldiler. Lakin “aklından bir sayı tut” yüzünden aklımı yitirecektim iki gecedir. Tırsıyorum kardeşim zorla mı!

İki tanesi özellikle softirik takımından popüler bestseller … “Küçük mucizeler dükkanı” Maeve Binchy tadı alacakmışım gibi bir his var içimde ve “Bir gün” ise öyle güzel eleştiriler okudum ki, şimdiden heyecan yaptım.

“Serenad” ne zamandır listemdeydi, Zülfü Livaneli eserlerini çok seviyorum.

Ve… “Ruhlar Evi” Sevgili Lale abla’nın önerisi. Yazarı şiddetle tavsiye etti özellikle, “sevgili arsız ölüm”ü çok beğendikten sonra.

Nina Simone’u da akşam CD çalara taktım mıydı, “hokkayay” hafta! Merhaba Cuma trafiği, nabersin hafta sonu?

9 yorum:

Gamze dedi ki...

Yeliz:))bu kadar mı olur?

Serenad okundu, Ardından küçük mucizeler dükkanını okudum ve maeve binchy'i aynı sebeplerden okurum hep. İtalyanca aşk başkadır'ın tadı hala damağımda:) Ona yakın olan kristin Hannah var, onun son kitabındayım:)Kerime Nadir'e doğru ilerliyorum:)))

laleninbahcesi dedi ki...

Yeliz inşallah seni yanıltmam ama çok sevdim ben...
Bir gün benim listemde de var..filmi de vizyona girdi galiba...
Serenadı okurken benim aldığım notlara bakarsan hazıra konmuş olacaksın...Tüm akla takılanları araştırıp yazıya almıştım...
http://laleninbahcesi.blogspot.com/2011/04/yagmurda-evde-olmak-serenadn-notlar.html

keyifli okumalar

http://laleninbahcesi.blogspot.com/2011/04/bu-gun.html

http://laleninbahcesi.blogspot.com/2011/04/filmler-kitaplar.html

OzGe dedi ki...

ruhlar evi'ne bayılacaksın :)

çok severim arada açar tekrar tekrar okurum.

Kızım bizim kutuphanelerimiz aynı galiba:) Maeve ile Charles aynı rafta :))))

nil dedi ki...

İtalyanca Aşk Başkadır...nerde benim bu kitabım ya,daha doğrusu o seri nerde ki?

Elimde bir arkadaşımın sonunda ağladığını söylediği kitabımı bitirince :P,küçük mucizeler dükkanına başlayacağım inşallah.

Aynı siteden mi yine,bakmayayım bu ay diyorum ama yorumdan sonra beni orada bulabilirsin:)

Unknown dedi ki...

Serenad listemde ama sıra gelemedi ,çok merak ediyorumm..
herşey atıyorum ama kitaplarımı atamıyorum...Koli koli duruyor ,kıymetlilerim onlar galiba :))

saricizmeli dedi ki...

ruhlar evi gerçekten muhteşem. ben önce filmini izlemiş sonra kitabı okumuştum. ben livaneli eserlerini hep okumakla birlikte biraz yavan buluyorum hep, müziğindeki derinlikten sonra belki beklentim arttığından.

Asortik Krep dedi ki...

Maeve Binchy'nin 17 kitabı varmış, bende kızkardeşim mutfakcamı burcu da gördüm hafta sonu.

yeliz dedi ki...

Gamzecim küçük mucizeler maeve binchy lere benziyor mu? merkatayım:) zevklerimiz kalplerimiz birmiş arkadaşım:)

lale ablacım baktım, serenadı biraz daha sonraya bırakacağım sanırım. bir gün ekimde vizyona girecekmiş.

Özge:))) evet her telden çalarım. Bukowski okuyasım var ne zamandır:)

İtalyanca aşk başkadır, evet Nilim ikinci okuduğum kitabı, bayılırım:) sevdin mi çoluk çocuğu? ağladın mı?

İçimizdeki karnaval ben de sararmış sayfalıları bile atmazdım ama artık zamanı geldi. yenilenmek gerek

sarı çizmelim, ruhlar evini bir günden hemen sonra okuyacağım bu gidişle, çok merak ediyorum.

asortik krebim bakıyorum mesela 1980lerde yazdığı kitapları yayınlanıyor şimdilerde. güzel yazıyor, pamuk helva gibi:)

Gamze dedi ki...

Yeliz'cim kesinlikle tarz olarak benziyor ama Maeve Binchynin anlatımını ben daha çok beğendiğimi söylemeliyim. K.M.D.'nı gündüz elime almadan iki gece de bitirdim. Cümleler kısa ve dili ağdasız çok hafif.