27 Mayıs 2011 Cuma

Kırkikindilermiş

Televizyonda demişler, babam söyledi.
Her gün ikindi vakti bastıran bu yağnak yağışlara "kırkikindiler" derlermiş.
Ben bunu Ağustos sonu Ekim başı arası diye bilirdim. Hatta çocukluğumun bağında üzüm serdik miydi, illa ki yağmur yağardı. Demek mevsimler epey kaydı.

Yarınki uçurtma şenliğine katılımımızı iptal ettik. Tam da öğleden sonra, açık alan perişanlık. Benim derdim Haziran sonu nasıl olur? Tatili yine Haziran sonuna ayarladık, geçen yıl aynı dönem yağan yağmurları bir güzel unuttuk. Kırkı gün sürmesin, bitsin, evren kardeş duy sesimi!

Bu hafta nasıl geçti anlamadım. Pazartesi İstanbul, derken haftaya "ofis dışı" başlamanın ağır bedeli ile iş yoğunluğu. Yeni bir alışkanlık kazandı bu çalışan: Bilgisayar karşısında yemek yemek! Ve ne yediğini anlamamak ve çok çok yemek!

Kreş araştırmalarına kısa bir mola, haftaya bir gün izin alınarak karara erdirmek niyetindeyim.

Havadan mıdır nedir, bir kasvet var üzerimde, hiç haftasonu gibi değil...
İşimi bitireyim, eve kaçayım, bir şarap açayım, yanına da peyniri katayım, yağmur dursa da balkonda demlensek.

Hiç yorum yok: