4 Şubat 2011 Cuma

Arca karanlıktan korkuyor

Ve ben nasıl yaklaşacağımı bilemedim.

Spontane gelişti her şey.

Önce karanlık bir odanın ortasına gidiyor, sonra hüngür hüngür ağlıyordu. Bir iki defa sadece gidip ışığı yakmış, ağlamana gerek yok, beni çağır, ışığı yakayım, dedim. Hiç işe yaramadı tabii ki.

Sonra bir gün yine aynı şey olunca, bu defa daldım konuya hönk diye: Arca karanlıktan korkuyorsun?

Çok net EVET dedi.

Bebem sen bi dur ben iki satır kitap karıştırayım diyemeyeceğiniz bir andır o!

İç ses: annaaam zıştık, ne edecektik? Dur bir zaman kazanayım, belki dökülür.

Hmm peki, gel beraber karanlık odaya gidelim, ben yanındayken anlat, ne görüyorsun, ben de bakayım.

Odaya gidilir.

Y: Karanlıkta bir şey görüyorsun ve bu seni korkutuyor.
A: Evet
Y: bu bir hayvan olabilir mi? (tostoraman veya ejderhadan şüpheleniyorum)
A: GEYİK!

İç ses: ulen geyik nerde vardı yav? Çalıştır saksıyı yeliz, çalıştır, hangi kitaptı o? Dur biraz daha zaman kazanayım

Y: bana nerede olduğunu gösterir misin geyiğin?
A: Orda!

İç ses: yok lan orada bişey gölge bile yok, hadi bir hamle yapman lazım, hadi koçum, ahanda buldum Agoradaki bir vitrinde kocaman bir geyik koymuşlardı, o galiba!!

Y: hani Agoradaki geyik gibi değil mi? Hani büyüktü, o beyaz geyikten, evet şurada gördüm.Büyük bir geyik.
A: Küçüükk!

İç ses: hadi beh! Tutturamadık!

Derken…

Arca hayali küçük bir geyiğin uçtuğunu pandomim hareketleri ile tarif eder. Hayali geyiği yakalamaya çalışır.

İç ses: uçuyor lan bu geyikler.

Y: Ahanda yakaladım!! yok annem geyiği yakalamadım, değnek adam kitabındaki geyiklerden di mi? Uçuyorlar hani?
A: evet

İç ses: ohhh yırttık, şimdi hadiseyi yumuşatalım

Y: hmm gel o kitabı bir daha okuyalım. Geyikler Noel baba hediyeleri hızlıca dağıtsın diye yardım ediyorlar. Geyikler güzel hayvanlardır, ot yerler, boynuzları vardır, insanları, çocukları çok severler (ah ulan daha çok belgesel izlemem lazım, ot yiyordu di mi bunlar?)

Kitabı baştan tekrar okuduk, geyiklerin ne şeker ne sevimli hayvanlar olduğu ile ilgili brifing verdik. Hemen İlker ve Ümit abla uyarıldı ki, hazırlıklı olsunlar.

Çözdük! Diyemeyeceğim, çünkü bazen karanlık odaya girdiğinde yine ağlıyor, bazen ışığı kendi kendine açıyor. Ama en kötüsü uyumaya gittiğinde oda karanlık olmayacak. Bu da uyku öncesi ritüelimizi cidden sekteye uğratıyor. Hala kökten bir çözüme ulaşamadık yazık ki! Sadece onu anladığımı biliyor artık, tek kazanç bu!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

yeliz!!!
bu aralar fena halde takmis oldugumuz degnek adamdaki geyikler beni de dusundurmustu; ulen ucuyor bunlar zipa simdi nasil yani moduna giriyor mudur diye!
ama bence bu korku geyikten cok, korkmak gereken bi obje bulmaktan gibi geldi, yani geyik olmasa baska bisey bulacakmis gibi.
o kucuk kafalardan neler geciyor acaba :S

yeliz dedi ki...

kirazım ben hala geyikse bile virindekidir diyorum ama?
üstelik hiç de korkacak bişey deil ama söyleyemiyorsun işte:)

Serpil dedi ki...

Eline 1 tane fener vermeyi denesen?

Adsız dedi ki...

Evet evet, Kiraz'a katiliyorum. Gerci bizde o obje range'i biraz genis: elektrik supurgesi, canavar, Toby (2 tane abisi oldugu icin oyuncak kapma, itme gibi konularda fazlaca deneyimli :P kresten arkadasi). Ne yapiyorsunuz diye soracak olursan, hiic, bu surec cok normalmis, yasayacak korkularini. Senin onu anladigini gostermen yeterli ki sen fazlaca yapmissin.

Gamze dedi ki...

Uyuyamıyor musun Küçük Ayı?
Karanlıktan korkan bebeye sunulan çözüm o kadar tatlı işlenmiş ki bu kitapta tavsiye ediyorum. Biz de öyle bir sıkıntı yok şimdilik dolayısıyla aldım ama göstermedim kitabı, ya korkmayan çocuğu korkutursam diye. İstersen yollayalım Yeliz'cim hemencecik.

yeliz dedi ki...

Serpil feneri var ama gölgelerden dah fena korkuyor:)

yeliz dedi ki...

Evrencim doğru teşhi gerçekten geyik baki ama şimdi de bez bebek başladı. yelpaze genişleyecek korkarım.

yeliz dedi ki...

alacağım o kitabı hatta sipariş bile verdim gamzecim çok teşekkürler, çok incesin