10 Aralık 2010 Cuma

Sol ayağım

Film değil ama film gibi …

Benim sol ayağım! Yıllardır kullanmadığım sol ayağım.

Aslında bu sabahki yaklaşık 40 dakikalık yolculuğumuz “sol ayağım” adında bol kahkahalı, biraz gerilimli, çok da stresli bir film sayılır! Kullanmaya kullanmaya körelmiş.

Debriyaj diyorum! Ah diyorum yaktın beni diyorum.

İlker gaza geldi, ders almama gerek yokmuş, düz vites araba ile 3 gün işe beraber gidelimmiş, o bana süper öğretirmiş. Sen öğretirsin gülüm benim, ben öğrenebilir miyim? İşte sanırım bunu hesaba katmadığı için günün bu saatlerinde epey pişmandır.

İlk günün bilançosu:

* Bismillah daha arabaya bindiğimde hödük gibi arabayı çalıştırdım, pat stop etti.
* Yokuşta kaldım, 10 dakika en az 3-4 defa stop ettirdim.
* Yolda giderken 3’e takacağıma 1’e taktım ki İlker’e göre üstün başarı madalyasına hak kazanmışım!
* Otobanda araba sollarken gaza basacağıma frene bastım.
* Debriyajın yerini unuturum diye sol ayak bilekten kıvrık ama balataları yemeyeyim diye debriyaja da basmıyorum, az sonra basacağım diye havada öyle duruyor, yer çekimine yenilmiyorum ama bilek bir süre sonra zonklamaya başlıyor.

Yani yapılmaması gereken ne varsa yaptım!

Ve tüm bunlara rağmen akşam yine ben kullanacağım hem de Cuma trafiğinde.

Çarem yok, arabayı düz vitesli aldırdım mı? Aldırdım!

Otomatik olanı da sattık mı? Sattık!

Bundan gayrı yapacak bir şey yok öyle böyle öğrenilecek.

Özel ders alma fikri bu sabahtan sonra aklıma daha bir yattı nedense. Maksat 8 senelik evliliğim yıkılmasın! Derdim o!

15 yorum:

Tekir dedi ki...

gül gibi otomatik vitesten nasıl vazgeçtin be yelizcan? :( büyük söylemeyeyeyim ama bir daha vitesli araç kullanmam, o derece aşk doluyum otomatiğimize :)

Adsız dedi ki...

aaa tekir cok sasirdim :) ben duz den otomatige gecmis bi insanim, duz vites hala gonlumun sultanidir :))

yelizcim, ilk gunler gercekten cok ters geliyor insana ama alisirsin,
bi de bu isler koca kisisiyle olmaz fistik, sen baska birini bul :)

Deli Anne dedi ki...

Agh, benim de acilen hal yoluna koyam gerek bu işi.. pöfff.. çocuk olmadan usta şoför olmak gerekliymiş

meltem dedi ki...

Yelizcim yalniz degilsin. bende dun direksiyon dersinde yanimdaki vatandasi (hoca) ve arkamdaki arabalari sinir ettim. ders veren kisi cok onemli ben koca ile papaz oluyorum diye ders aldim adam kocadan beter cikti. sol ayak debriyaj ustu asili durumu felaket. en son otomatik kullanmistim 8 yil once.bu gidisle yine otomatik alicam galiba. sen daha cesur ciktin bravo.

a.c dedi ki...

ben 14 saat kadar ders aldıktan sonra kullanmaya başlamıştım. özel hoca iyi fikir. onların kendi anlatım biçimleri, yöntemleri var. otomatiğe bağlamışlar. kocalar öğretirken , sen nasılsa bazı noktaları biliyorsundur diye hatırlatmayı unutabiliyor ve zınk diye hiç olmayacak şeyler yapabiliyor insan. hoca ise senin anladığına kanaat getirene kadar debriyaj, fren, şimdi ikiye al şimdi üçe al diye herşeyi söylüyor. benden tavsiye, hocadan ders aldıktan sonra kendi kendine de bol bol trafiğe gir. ben şehir içine pek gitmedim derslerden sonra, gitmem gerektiğinde çok korkuyorum.

YesiM dedi ki...

Yeliz cok komiksin :))

kuzunun annesi dedi ki...

Kolay gelsin ve arabanız hayırlı olsun Yelizcim .

cenebaz dedi ki...

Yelizcim, yeni araban hayırlı uğurlu olsun, kazasız belasız inşallah. Düz vites işini de çözersin, millet anasının karnında öğrenmiyor ya bunu. Ders almak iyi fikir, kolay gelsin.

yeliz dedi ki...

tekirim knedi adıma geçti borun pazarı diyeceğim:))) ama daha erken belki kıvırırım bu işi:)

yeliz dedi ki...

hehe kirazım aklımda hatta ilkerle açık ve net konuştum, o hala azimli, benden daha azimli, kendisine peygamber sabrı diliyorum

yeliz dedi ki...

zaten arca en büyük motivasyonum deli anne, arabasız çok zor öyle böyle kıvırmam lazım, umarım sen de en kısa zamanda halledersin

yeliz dedi ki...

meltemcim bende de aman otomatik kaç senedir kullanıyoruz ne var, alt tarafı debriyaj farkı rahatlığı vardı, büyük konuşmuşum:)

yeliz dedi ki...

anne cafe,
haklısın benim de en büyük tavsiyemdir, aman boşlama bakkala bile arabyala git ki pekişsin. benim açımdan mecburum arabaya kullanmaya, işe başka türlü gidemem, bir kıvırsam pratik kolay:)

yeliz dedi ki...

Yeşim :)

kuzucum sağolasın.

yeliz dedi ki...

teşekkürler çenebaz, ben de aynı düşünce ile atladım düz vitese bakalım umarım hallederim:)